Taxi istället för att gå själv, vilket är egentligen säkrast?

Skulle ta en taxi sista biten hem från stan, för vagnen hade slutat gå och kände mig inte trygg att gå resten av vägen hem själv. Så fick tag i en taxi på kapellplatsen, vilket är högst fem minuter körtid hem till mig. Det tog han 90 kr för. Vilket jag brukar betala från stan.

Jag tyckte att de va orimligt dyrt och ifrågasatte det men då fick jag en utskällning.

Förövrigt stank det rök i hela bilen, fruktansvärt.

Jag sa innan jag steg ur att det kanske inte är så bra att röka i en taxi med tanke på att de finns allergiker. Så stängde jag dörren. Va händer då? Jo han drar ner fönstret och skriker jävla hora till mig. En utländsk man i runt 50 år, vad har man i huvudet när man beter sig så. Jag bad då om att få veta vilket företag han körde för, men inte helt oväntat kom flera meningar i samma stil som den första. Jag blev helt dödsförskräckt så jag sprang så fort jag kunde resten hem. Vem vet vad han kan ta sig till. En liten tjej som jag har ingen chans mot en stor ma.


Men vad är det för folk som kör? Man tar taxi för att man vill känna sig tryggare. Istället får jag uppleva en vuxen man skrika hora till mig. Vad är det för samhälle vi lever i idag! Jag blir både orolig och rädd av att få uppleva sånt här



så verkligen. Pece, Love & Understanding!!


Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

FIND YOU!! =)
hehe...
dumma taxi gubbe... tog du inte reg nr?? usch!!
ses på jobbet nån gång... kram kram

2008-01-01 @ 21:45:06
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Erik

sjukt oklar gubbe. läget annars cilla?

2008-01-22 @ 15:35:36
URL: http://erikdelux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0