har hittat till bibblan o har skaffat mig lanekort! 27/8-08 dag 33

ja som ni kanske markt har det inte skrivits ngt pa ett tag. det ar for att internet hemma har pajjat.
men jag har skrivit varje dag iaf,

men ja kan ta forst idag. Familjen kommer hem nar som helst sa ska springa tillbaka till huset snart!! lite nervigt men de kommer nog ga bra. far hps att dom lagar internet sa ska ja rappotera mera.

men har kommer bloggen for ngra valdigt handelserika dagar!!!

Fredagen den 22 augusti 2008 dag 29


Ja de har inte hänt ngt sådär jättespännande idag. Utan de har vart en ganska så slapp dag.. låg o sov o tittade lite halvt på Bridget(igen) o åt lite av min o mals Ben&Jerrys glass. De va mysigt o precis va ja behövde. Har nämligen tyvärr åkt på en förkylning, suck suck suck.. men men va ska man göra åt de. Ja äter glass o tar de lugnt.. så hps vi på de bästa.. Dricker mkt te gör ja med..


Sen såklart har ja städat delar av huset idag, om man tar de lite i etapper blir de inte så jobbigt.. Skönt de...


Men ja kvällen tillbringades i Camden på ngra pubbar, de blev ngra öl J o träffade massa trevliga glada människor. .o även otrevliga fula, jobbiga o arga människor. Men dom bryr ja mig inte om.. hehe


Nu har jag gjort i ordning en stooor kopp te till mig o ska läsa lite Harry Potter, ni vet min nya man J



Men men puss o kram på er alla..


mormor, du är bäst!


So long!


Peace, Love & Understanding!





Lördagen den 23 augusti dag 30


Jag började dagen med att ta en riktigt lång o välbehövd sovmorgon.. sov ända till kl 11.. o de va längesen jag gjorde de, kände verkligen att ja behövde de.. mkt..


Sedan så fortsatte jag med att ta en härlig frukost bestående av jordgubbar, banan, melon o keso.. Mumsigt o mättande... o samtidigt läste ja IKEA-katalogen som hade kommit. Riktigt trevlig frukost.


Idag har de verkligen vart underbart väder här i London.. Solen sken o fåglarna kvittrade o ja de va underbart så bestämde mig för att ta en liten härlig promenad.. o den blev tillslut ganska så lång J skönt de... men ja hade alldeles för mkt kläder på mig. Skulle vara duktigt o klä på mig nu när ja är lite förkyld men ja istället gick ja o svettades som en liten gris..

Gick iaf o kollade in ett lite köpcentrum som inte ligger så långt ifrån mig. Bra o veta lite vad som finns här runt om. Hittade ändå ngn affär ja kommer besöka igen, men framförallt så va den Sainsbury´sen som låg där stor o fin o hade massa gott.. Lyxade till med en Cosmopolitan(tidningen, inte drinken, inte än iaf :P) så när ja kom hem så åt ja en typsik engelsk lunch, Baked beans on toast, mkt gott. Satt o njöt där med min Cosmo, mysigt..


Sen bar de av mot Notting Hill för att kolla in den här karnevalen som ska va under helgen. Så träffade Frida där o sen gick vi o letade men hittade inte så mkt till karneval idag tyvärr. Men gick på Portabello road, en lång gata som är en markand J alltid trevligt med marknader ju!! Själv hittade ja inget ja ville ha, men Frida fyndade ett par snygga pumps för 4 pund. Sånt gillar vi J


Vidare in mot Oxford Street o fikade på M&S, en scones o en kanna te, kör på engelsk stil hela dagen idag, hehe.. efter vår mysiga fika skulle vi hem en sväng till Frida i Fullham, oh va avundsjuk ja blir.. hennes familj har de jätte städat! O mysigt.. o sen är ju mamman svensk iof så de är förstårligt.. men ja efter att ha hämtat de vi skulle bar de av mot London Bridge, där vi mötte upp Sara, Fridas vän. En mycket trevlig tjej.


Därefter åkte vår trio vidare mot Liverpool St Station. Hittade en Tesco(typ 7-eleven) o köpte lite gotta. O sen väntade vi på Jonathan, en snubbe ja pratat på genom Londonsvenskar. Han hade med sig sin vän o kusin Samuel. Både göteborgare..

Sen vart de en pub runda med början på Brick Lane som stod på menyn, så ja vart på ngra olika pubbar under kvällens gång o ngn stans i mellan ngn pub kom Julia o mötte upp oss, mkt trevligt.


Sen hittade ja en underbar sak. En DIREKT-buss hem till mig. På 20 min, oh sånt gillar ja väldigt mkt.. så när dom andra drog iväg för att hitta en McDonalds så tog ja min direktbuss hem o de va skönt.. är ju trots allt lite sjuk fort. Så ja nu har ja druckit lite mera te o läst lite Harry, o ska nog läsa lite mera alldeles snart..


Men summa av kardemumma iaf har det vart en mkt trevlig dag.. mkt som har hänt o sett lite mera av London, alltid trevligt..


Mormor, har drömt om dig jätte mycket inatt. Saknar dig så otroligt mkt, kan fortfarande inte fatta att jag aldrig mer får berätta ngt för dig, vill ha dig här igen! Vill att du ska veta allt som händer mig här.. Jag vill kunna skicka kort till dig o kunna ringa dig! Saknar dig! Önskar att allt detta bara är en hemsk mardröm o att ja snart vaknar igen o får träffa dig! ÄLSKAR DIG!!



So long!



Peace, Love & Understanding!



Söndagen den 24 augusti, dag 31


Ja, nu har jag bott i London exakt en månad. Känns lite overkligt. Har gått väldigt fort tycker ja fast ändå inte. Har hunnit göra så mycke o fått träffa så många nya människor! Helt otroligt vilka möjligheter man har när man kommer helt ensam till ett nytt land. Underbart är de, Älskar de verkligen!

Sen är de kul o känna hur jag förändras som person, vad ja tycker o tänker. Hur ja klär mig o ja allt. Vill se mig själv nu hur jag är när jag kommer hem. Kommer nog vara en annan Cecilia, fast ändå samma. Ja svårt o förklara. Mycke tankar har ja iaf. Alltid trevligt att sitta o filiosifisera! Kommer fram till mycket dumt men även mkt bra o tänkvärda saker.


Men i vilket fall, imorse så vart ja lite husmor, tvättade en maskin med massa lakan o handdukar o lite annat smått o gott. Sedan städade jag hela huset. Bra de, då behöver ja inte städa så mkt på tisdag. Måste ju va tiptop när familjen kommer hem tycker ja.


Ja, så efter mina husliga sysslor drog jag mig in mot Notting Hill, igen, för idag va nämligen karnevalen. Skulle träffa Frida där, men hennes familj krånglade en massa o slutligen blev hon inte ledig iaf.

Btw, Frida, som kommer från sthlm känner Joel Almqvist(de du Joel. Du är känd av alla!)

Så ja strosade runt på karnevalen själv. Vilket var ganska så skönt. Alltid kul o gå o kika på folk. Köpte mig en "corn on a cub", en grillad sådan.. Mycket mummsigt!

Tydligen var de barnens dag idag så själva karnevalen var full med dansande glada barn. Alltid trevligt o se.       

Karnevalen var tokigt stor o väldigt ologisk upplagd, el så förstod ja bara inte logiken J

Men iaf så var den utspridd över hela Notting Hill, som är ganska så stort!! Så det var olika matstånd, musikscener o andra skojjigheter i olika kvarter. Så gick omkring o visste inte alls vart jag var. Det visade ju sig sedan att jag gått väldans långt! Från Notting Hill Gate till Queens Park, vilket e från zoon 1 till zoon 2, ja de säger väll inte dig så mkt.. Men ja långt som in i *** va de iaf. Så det tog ett bra tag för mig att komma hem igen.


Väl hemma så hade jag en mycket härlig kväll för mig själv. Lagade lite nästan risotto, vet inte riktigt hur man gör de så ja gjorde ngt försök. De blev väll hyfsat gott. Men hade lite ostbricka till efterrätt iaf, mkt gott.. o på TV:n var de High School Musical 2, så jag myste på som bara den J

Efter det blev de lite Harry Potter o Ben&Jerry´s(cookie dough) urmysigt!

Sen så för fösta gången ja kom hit släckte ja innan klockan va 12. Härligt!


Mormor, saknar dig fruktansvärt!


So long!


Peace, Love & Understanding!



Måndagen den 25 augusti 2008, dag ??


Ja, löning för e där hemma. Grattis! Jag vill också ha lite extra katsching på kontot just nu!

Så bidrag mottages gladeligen! "blink blink"


Men ja, karnevalen stod på schemat idag igen. Så vid 12 mötte ja upp Frida.(Som hade fått ledigt idag, tur de)

Så iväg o strosa runt på karnevalen. Titta på folk, försöka förstå vart vi skulle ta vägen. För de mesta följde vi bara strömmen. O oftast gick de bra.

Fanns hur många matstånd som helst här. Så man blev ganska så hungrig o sugen när man gick omkring där o kände all go lukt från grillat o annat.

Så gick vi förbi en donught ställe, Frida, liksom jag är en stor gottegris, blev genast förtjusta i dessa otroligt läckra onyttigheter. MEN dom blev ju gjorda på stället. Vi såg när smeten pluttades ut i frityroljan, såg dom simma omkring där o bli härligt gyllenbruna för att sedan läggas på en tallrik med socker för att slutligen läggas i VÅR påse. Så ja två st blev det var. O dom var ljuvligt goda! Första bettet höll man nästan på att bränna sig, så nygjorda va dom. Helt himmelskt gott var de, skulle kunna leva på sånna(kanske bara ngra år sen skulle ja troligtvis dö av fettma!)


Efter de himmelska munkarna så hittade vi själva karnevalen, som var mycket mäktigt. Många häftiga kostymer. Förstår inte riktig hur man skulle orka gå omkring med sånna tunga saker i timmar o dansa o se glad ut. Otroligt!

Det kom ett stort trumm-gäng också. Enligt mig det bästa jag såg där. Dom va säkert över 50 man.(o kvinnor) det var underbart o se att alla i denna trumorkester var i alla olika åldrar o etniska ursprung. Man blev bara helt glad o kunde inte alls så still.

Sen såklart vart de många bara rumpor på sambaflickorna, vilket inte alltid va så smickrande för dom själva. Många fettvalkar som dallrade i takt med musiken. Men ja alla var glada så de va bara härligt att se J


Därefter så skulle vi hitta ngt gott o äta, men självklart när man ska hitta ngt matställe så har alla helt plötsligt bara försvunnit! Helt otroligt. Så tyvärr blev de en ganska så lång stund som vi letade innan vi kunde hitta ngt ställe vi kunde korsa karnevalen o hitta lite mat!


Men vi fick iaf lite grillad kyckling i pitabröd med lite sallad o en hot hot hot sås. O självfallet hade vi inte köpt ngn dricka! Typiskt. Men ja vi köpte varsin mjukglass för att svalka av munnen ist.


Sedan började den långa resan till närmaste buss hållplats, o på den resan såg vi mkt roligheter bla en underbar snubbe som hade en liten enmansshow på utanför sitt fönster på sin "balkong". Han mimade o dansade på för glatta livet. Han fick hela gatan att stanna upp o titta på honom! Imponerande. Man blev glad av att se han iaf!


Efter att fått hitta en buss satte vi oss på ett Starbucks för en stor kopp varm choklad med vispgrädde J o sen blev de lite shopping. Fast bara lite lite! Köpte en ursnygg kjol med hög midja! O ett par tjocka gråa strumpbyxor, kommer att bli perfekt nu när de börjar bli lite kallare. Skönt, för då kan man fortsätta använda kjolar o klänningar utan att dö av köldskador!


Väl hemma så vart de skönt att få vila sina fötter lite. Mycket gående har de blivit idag! Så ja efter lite mat o lite tv ska ja nu äntligen lägga mig. Första ska ja läsa lite. Har kommit en bra bit in i boken nu! Går lättare o lättare att läsa på engelska. Tur är ju de. Annars vore de lite konstigt när man hör engelska hela tiden. Tur att man snappar upp lite iaf!


Men men imon är de min sista dag här hemma självL lite tråkigt fast ändå så ska de blir lite kul o få hem min "familj". Börjar bli lite ensamt i detta stora huset. Skönt att få komma in i en vardag också!


Mormor, hörde ett fint citat på tv:n förut, kommer dock inte ihåg de helt o inte vem som sa det men ungefär såhär:

Det är inte dagarna i livet som räknas,

Det är livet i dagarna som är det viktiga!

Så otroligt sant. O du har haft otrolig mkt liv i dina dagar, har så otroligt många minnen tsm med dig. Är så lycklig att jag har det. Saknar dig! Tittar på kortet på dig o mig innan ja somnar varje natt o varje morgon. Du kommer alltid finnas hos mig! Men vill fortfarande att du ska komma tillbaka. Vill bara ge dig en sista kram! Du är den finaste människan som jag känt! Älskar dig, o kommer alltid att göra de! Önskar att jag sagt det oftare till dig!



So long!


Peace, Love & Understanding!



Tisdagen den 26 Aug. 08. Dag 32


Klockan är nu 15.15

Vaknade utan veckarklocka idag iaf! Skönt, el a hade inte satt ngn så gick väll upp runt 10 skulle jag tro. Nu är det iaf min sista dag i frihet. Imorgon kommer familjen hem ju! Lite blandade känslor är de allt! Men ska bli skönt att komma in i en vardag. Men tråkigt att börja planera alla mina fritidssysselsättningar dock. Ja, de e alltid för o nackdelar med allt! Men ska försöka se till att fördelarna är större än nackdelarna! Ska ju trots allt bo här i ett år med dom så får verkligen hoppas att de funkar. Ska få träffa Adem nu också, den äldsta sonen. Får hps nu att vi också funkar ihop. Ska ju inte ha så mkt med han o göra så de borde ju funka kan man tycka. Får bli som Malin sa, The hot Swedish nanny. Så alla hans polare vill komma hem till oss, då lär man ju vinna lite pluspoäng från honom.


Har vart ute o promenerat lite idag iaf. Ringt farmor o farfar o smsat med min morfar.  Så lite vettigt får ja allt gjort här borta i London.


Sitter för tillfället på en Starbucks, dock funkar inte Internet här. Ringde tom min Internetsupport hemma, (Mats o pappa) för o fråga om dom kunde hjälpa mig! Men icke.. så ska dricka upp min latté o försöka hitta ett nätverk som vill funka!

Klart slut, för en stund!


Kl 18.00

Jag är arg på Internet nu. Hittar inget, inget funkar o allt är emot mig. Stor SUCK!

Så ja, har tillbringat hela dan sprungit omkring o försökt få Internet på ngt sätt-väldigt frustrerande.

Ne så nu skiter ja i de. För en liten stund iaf. Ska städa lite, se på tv, läsa o bara dega just nu.


Kl 21.16

Ja nu är huset i tip top skick för att familjen ska anlända imorgon. Vet dock inte när dom kommer. O hon vill inte svara på sms. suck suck. Ja idag har nästan allt vart emot mig känns de som. Men men nu är planen såhär iaf,

1, se 2and a half men, sen se SATC

2, gå o lägga mig o läsa.


Så får vi se hur de går imon. Hps dom kan fixa Internet iaf..

Men men vi hörs gott folk


Mormor, du behöver inte oroa dig för morfar iaf J han fixar o donar. Nu har han köpt en ny lgh! O han smsar mig, här går de undan. Tänker på dig!



So long!


Peace, Love & Understanding!




JA, harlig lasning fick ni. nu ska ja tillbaka till huset


mormor, du finns alltid i mina tankar!

So long!



Peace, Love & Understanding!



Kommentarer
Postat av: jenna

Hej!

Dagens fråga idag handlar om sex, att bli påkommen och grannar som stör.

Kolla gärna in bloggen och bidra med ditt svar.

Puss och Kram, Stockholmsjenna

2008-08-27 @ 12:56:18
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: kajsa

hej vännen. hur e det med dig, har inte pratat med dig på hur länge som helst.. I need you. Tack för brevet föresten =) blev jätte glad . puss

2008-08-27 @ 13:20:22
URL: http://kajsaskold.blogg.se/
Postat av: Peter

Fick du pizza i går? Läser och skriver med telefonen nu. /Dad

2008-08-28 @ 12:08:58
Postat av: Anonym

Fick du pizza i går? Läser och skriver med telefonen nu. /Dad

2008-08-28 @ 12:10:23
Postat av: Anonym

2008-08-28 @ 14:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0