så. första dag 11(måndag) o sen får ja skriva ikväll igen :)

så.. ja som sagt så klädde jag upp mig igår.. men när ja väl kom in till centrala london igår så smälte ja bra in i mängden, härligt med en sån här storstad där man kan klä sig hur som o ändå alltid smälta in..

men ja visste iaf att ja var uppklädd. o de kändes gott..

iaf, samis pappa kom hit kl 11, kul o få träffa honom.. gillade han tror ja.. för han hjälpte till o plocka undan lite (vilket ingen annan gäör här utan bara ställer de rakt ner, o ja nu försår ja allt tjat från mina föräldrar,)  men han vart sådär otroligt överbeskyddande.. nästan lite jobbigt mkt. de va lite som att han dumförklarade mnig att ja inte skulle släppa in ngn okänd genom dörren.. o kände bara att ja krympe o stod där i två små flätor i  mitt rosa nattlinne o va 6.
men men, efter att sami o pappan(vilket namn han hade kommer ja inte ihåg. men har de uppskrivet på en lapp) hade gått så tog ja mitt pick o pack o åkte in till centrala london..
för att shoppa lite.. men ja  nästan bara sånna saker som ja hade tänkt köpa mig, en ny svart kofta(den jag har håller på att fala i bitar) o städkläder(sitter i dessa nu för ska ner o städa snart), en filt för de e mysigt o behövs på natten, lite ljus(ja men behöver alltid ljus o sen behövde ja de extra mkt igår till mormor), sen en fin jack tröjja(kanske lite onödig men shopping hjälper mot allt o de va trots allt enspeciell dag igår)

men efter att ha shoppat lite begav jag mig i god tid till flygplatsen där olle skulle komma med min väska. så va där i en timma i förväg. o tack för att ha harry potter filmerna på ipoden :) så ja efter lite väntan så landade äntgligen planet från gothenburg, nice... så stod man där o vänta. såg alla glada möten o usch jag gillar inte flygplaster, få mig bara o tänka på de när ja kom hem från New York, så där hade ja ett mkt svagt ögonblick. kändes jobbigt faktsikt..

men så kom olle :) med två väskor(den ena va hans) o han berättade att hans kollegor hadeundrar varför han hade så mkt packning med sig, o min väska va såklart märkt med extra heavy! hehe..


Men fick min väska o även lite andra saker, som mitt platt-tång, min snygga men odugliga mobil, ett kort på mig o mormor(de jag la upp igår när vi gör peace tecken.) o en fin magnet från mamma(bild kommer där nere) o en svensk godispåse :) massa lakris. tack så mkt mamma o brio för de hade alltid mormor.. o sen fick ja en aftonbladet osså.. mkt trevligt.
så hade de riktigt trevligt på tuben tillbaka.. men aftobladet o svenskt godis, nya kläder o mer kläder:)

kom hem vid 8 o packade in mina grejjer på mit rum, o ja har fort massa plats kvar,,skönt de med tanke på vad som kommer :) sen åkte samis pappa hem o ja gick för o köpa mjölk.
köpte liljor, en muffin o nästan dansk citronsoda till min lilla egenhändiga fest.. så la mig i bubbelbadet(ja vi har badkar med bubblor o de va gott)
va väldigt skönt o ligga där o dåsa av.. passade på att prova o ringa morfar o mamma för att höra hur deras dag hade varit.
har nämligen fixat en kod nu som man slå in o sedan hemnummret till ngn så ringer man för 3 p i minuten de är 36 öre i minuten. så ja nu kan ja ringa er med hemnummer :D
men låg iaf i badet en timma med stearinljus o muffin. lite svenskt godis, nästan dansk citronsoda o pratade i telefon o njöt. de va skönt.. behövde den avkopplingen.. o badkaret va underbart!

men sen så gick ja upp til mitt rum men va så trött så storkande efter 10 min i filmen sen har ja sovit...



Så här blev mitt födelsedagbord för mormor.


o denna fick ja av mamma

o de är ju väldigt sant!!

so long

Peace, Love & Understanding

Kommentarer
Postat av: Minna

Fint du hade fixat för din mormor.

Hon gladde sig garanterat åt det!

Härligt att du har fått lite mer saker från Olle, förstår att det känns skönt!!

Härligt att du har shoppat lite med!

Är det dyrt?

Hur stort är huset förresten, tänkte på städningen?

Jag läser varje dag när du har skrivit någonting så du har iaf minst en läsare om dagen, du skriver inte för dig själv som du undrade i nästa blogginlägg =)

Kärlek

2008-08-06 @ 18:10:32
Postat av: Marie Braun

Spännande att se om det fungerar. Jag har aldrig gjort det här förut. Håller på och läser. Jättekul. Så fint du hade gjort på ditt bord då mormor fyllde år. Mina ögon var tårfyllda efter den dagen. Jag kommer inte orka läsa allt idag men återkommer. Skall försöka att skriva ut det till på söndag då morfar kommer ner. Anders skall fira sin födelsedag då med fika hemma hos sig. Älskar dig trollpacka. Känns så kul att läsa att allt (nästan) känns bra för dig. Kram mamma

2008-08-11 @ 22:27:54
Postat av: Caroline

tja!!! Kul o se att du lever livet, lev lite åt mej med :)

Hörde att M hade varit där o att d hade varit trevligt iaf :)

/Olga

2008-08-28 @ 11:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0