14 November, dag 111!

kör en liten kort update om veckan som gått då.

fredagen den 7 november, även Hellens födelsedag! På kvällen där blev det KOKO, en klubb i Camden. Vi blev ett glatt tjej-gäng, Jag, Frida, Fridas vänner Phillipa och Deniz, Sarah Bill och hennes vän emelie. Mkt trevligt. En otroligt cool lokal! Det är nämligen en gammal ombyggd teater detta :D då jag som ett teater/musikal freak tyckte detta va mkt trevligt.
Kvällen var mkt rolig, jag började även min kissingcontest. Men eftersom de finns läsare här som inte bör läsa om den så skippar vi att skriva de offentligt här! Men i vilket fall gick det bra, ABCD! du e i mina tankar... bla bla..

Lördagen, ja eftersom kvällen inte slutatde förän vid 4 på morgonen för min del så sov jag en del på lördagsmorgonen. Efter det åkte jag in till Holborn för att sätta mig på ett café och äta en långfrukost, själv :) otroligt mysigt! Efter de traskade jag runt i London och tittade runt lite. På eftermiddagen så mötte jag upp Frida, Philippa och Deniz för att gå i Notting Hill och Portobello Market. Jag fynade ingetting. kanske lika bra de!
Därefter så gick vi på en italiensk restaurang. Myspys och väldigt gott! En bra uppladdning till kvällens spektakel! Lite pyntning(som Fridas mamma sa så fint) hemma hos Frida. Därefter iväg till en klubb vid Tottenham Court road, PUNK hette den. Det blev en lång och en härlig kväll, Vi fick även fångst på EFGH, De ni..

Söndagen, vart jag heeel utslagen. Efter ha vart förkyld i mer än en vecka så vart de kanske inte så smart att ha en sån här helg. Men de va KUL! Låg iaf till säng hela dagen ifrånsätt toalett besök. Vart inte så frisk, hade lite feber o sov mest hela dagen.

Måndagen gick i samma ton som söndagen. Efter att ha sovit typ 13 h inatt så var ja fortfarande inte utvilad. Så låg kvar i sängen o läste större delen av dagen. Aliks-mamman e dum i huvet, hon gjorde mat till ALLA utom mig,(hände både sönda o månda. TASKIT!)

Tisdagen hade ja en Willys-dejt! Sofia är i London. SÅ vi gick omkring o myste i Covent Garden. Gick på café, Shoppade lite. Härligt att willysfolket även hittar till London :)
Efter att ja lämnat av henne på rätt tub mm så gav ja mig iväg för att hämta Sami. (vilket Alkis-mamman kunde ha gjort själv eftersom hon bara jobbade 2 timmar denna dag, menhon hade väll tagit sig en "apelsinjos")
När jag kom hem, så ber hon mig städa hela huset! Men hallå??!! de gjorde jag senast i Fredags, 3 1/2 dag sen. Hur grisiga är dom. Men de känns som hon gör allt för att ja bara ska jobba o jobba. Tror hon e lite sur för att ja vart sjuk o sängliggandes i två dagar. Men va fan! seriöst.
Men va ska jag göra. Städa. så Tokstädade hela huset igen(som va rent!) tills hon blev nöjd! sicken kärring alltså! gaah! ska bli skönt o lämna henne till jul o ALDRIG komma tillbaka igen!!
Min räddning kom iaf på kvällen. Hon heter Frida. Vi hade de mysigt (och tyst) framför datorn o kikada på film o Gossip Girl. Sjukaste av allt är bara att vi va rädda för Alkis-mamman fast hon hade sagt ok till att Frida va där!
Frida visade även rumpan för Adem, tycke vi va väldans roligt! hehe Efter mkt skitsnack o även djupa snack så somnade vi gott

Onsdagen så var det dax för IKEA(ja vet, igen) men de kul o gott på ikea. Man bli alltid så lycklig när man är där! Vi åt frukost där, bestående av en delicato(neger)boll och kaffé. Mums!
Sen gick vi igenom själva butiken för att sedan äta vår efterlängtade Lunch!
Handlingen i ikeas matshop va självklart höjdpunkten! Belv lite inköp till första advent!, Julmust, Glögg och tomteskum! gott!
Fick även sällskap av Frida för att hämta S och sedan hem. Vi låg och slappade i mitt rum. tog igen oss efter en hård dag! Såg på en film. Sen så har min alkis-mamma lämnat ett vociemail till mig och bett mig strycka massa av S´s kläder. Varför hittar hon på nya arbetsuppgifter till mig helt plötsligt! helt sjukt!
Men jag kan ju inte gör så mkt mera än att bara bita i de sura äpplet och göra skiten.
Frida stannade även kvar på middag, som vi såg picknickandes i mitt rum och såg Mamma Mia. mysogt värre!
Sen va de dax för oss att sova på varsitt håll!

Torsdagen var det meningen att jag skulle träffa Johanna på förmiddagen men min förkyldning vill inte ge med sig. den blir bara värre typ! usch! så låg kvar o läst ganska så länge. Men innan alkis-mamman gick till jobbet ropar hon på mig(hon är för lat för att komma upp o knacka på min dörr!) Jag ska idag: Handla en massa, plus att jag ska damsuga hennes rum. De är helt sjukt! Det ingång absolut inte i mina arbetsuppgifter. Hon är helt körd den där kärringen!
Men ja kan inte göra ngt åt saken.(mer än att tänka attja snart aldrig mer behöver se henne igen!)
Köpte mig en ny resväska idag. som min longboard får plats i. Skönt! Men ja just nu känns de som ja e i en sjuhelsikes uppförsbacke!!

Fredagen, idag, Gick upp för idag skulle jag till Fedex och skicka hem min väska. MEN kan meddela att detta inte är ngn solskens historia. Utan en regn och åsk historia!
Börjar att ta mig tokstora 30 kg tunga väska och går till tuben. Får ta bussen för väskan är helt otroligt tung! Får hjälp av en ful englandsbo som vill ha mitt nr(jag spelar dum svensk och säger att jag inte har ngt nummer och att jag inte anväder internet) När jag väl kommit fram till Holborn. Så börjar jag kika vart jag ska gå. fedex ligger på nr 326. det var 114 vid tuben. åt höger gick nummrerna neråt och åt vänster gick dom uppåt. så tar min groteska väska och börjar traska. De börjar bra för vi är nu på 200 mm. Sen efter ett jädra tag så börjar dom om på 100. VA?? fortsätter lite till. SEN tar gatan slut!  Detta har tagit mig över 30 min. så får snällt gå tillbaka heeela vägen igen! och efter 45 min hittar ja äntligen kontoret. Svettig som en gris så stegar jag in där för att äntligen bli av med min väska!
Men då ska dom ha 2000 kr för de. Efter mkt om o men o många telefonsamtal så lämnar jag inte in min väska! Så ja får ta min stora väska, o NU har hjulen gått sönder! KUL !
Kommer hem efter mkt om o men. o inte alltför långt till ett sammanbrott!!
Johanna kommer iaf o piggar upp mig, så vi drack lite oboy hemma hos mig!
Får gå o hämta Sami från skolan, sen gick ja hem o hade lite nödsamtal till sverige. Har packat om min stora väska nu. Den tar upp typ hela rummet känns de som. hemskt!

Men men, nu ska vi va glada! Jonna (Palmqvist) kommer vilken sekund som helst! Mys. Då ska vi se på film o ha en goe kväll, och hela helgen ska hon vara här så de kmmer bli gott!!

mormor




So long

Peace, Love & Understanding!


Kommentarer
Postat av: Minna

Galet med väskan alltså. Så flummigt!

Låter ungefär som när ferrarin körde om oss på vägen ner till Båstad. Det var helt fantastiskt kul och absurt :)



KRAM

2008-11-20 @ 07:18:25
Postat av: Peter

Mors kors. Kolla Lindas tidnig: http://webnews.textalk.com/en/view.php?id=10187



// Far

2008-11-22 @ 21:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0