fredagen den 7 november, dag 104, Grattis Hellen!!!!

Torsdagen den 30 oktober gick jag, mamma o Olle upp vid 9 tiden, Gick till "mitt" café i Finsbury Park och åt en engelsk frukost! Mums!

Men oj va skrikiga barnen vart, dock tog jag och Olle hand om dett genom att också börja skrika. Gissa om folk tittade på oss. Men resultatet blev lyckat och det blev tystare på cafét.

Efter mycket mat och massa te så åkte vi hem för att hämta Sami.

Därefter åkte vi till Camden, gick omkring på marknaden o bara lallade runt. När vi tyckte vi vart färdiga med den åkte vi till Notting Hill och kikade runt där. Där blev det också en fish&chips till lunch. Nu är jag en riktig turist :D haha

När vi gjort Notting Hill(som de tyvärr inte va ngn marknad på idag) så tog vi ngra bussar tillbaka till Camden för att gå upp på Primrose Hill och titta på utsikten. Den va lika härlig som vanligt. Kul att se den i mörker också. För man såg allt väldigt tydligt eftersom mkt är upplyst i London.


När vi kände oss färdigtittade köpte jag +m+o lite ost och vin och hade sedan picknick i mitt rum. När man bor här så är de nämligen på det sättet man äter. Suck.

När Julie hade kommit hem så gick vi ner o bjöd henne på ett glas vin, hon skulle bara dricka upp sin "apelsin-jos" först. För det tar ju bort huvudvärken så bra sa hon. Vad hon inte sa va att den säkerligen va 50 vodka i den. Men men, de e hennes val att dricka de hon vill!!

Vi hade väll ett trevligt samtal med henne. Kul att visa upp henne för m+o.


Fredagen så åkte vi in till centrum redan till 10. Vi införskaffade oss ett par musikalbiljetter till Buddy Holly.

Därefter tog vi en långfrukost på ett café. Härligt det är att äta frukost ute!!

Vi dumpade sedan våra väskor på Waterloo st, och åkte nu till Whole Food Market, en underbar mataffär! Sen kom det självklara besöket på Harrods, där det blev mkt fönstershopping!

Efter det tyckte min mor att de va dags för att sätta sig på en pub o ta en öl, så då blev det så.

Då kom Johanna förbi och hälsade på dom. Mkt trevligt!

Innan musikalen så åt vi middag tsm med Olles systerson(?) + familj, på  en restaurang som heter rainforest café. Man satt i en djungel!! Maten och drinkarna va underbara.

Sen vart det dags för musikalen. Den va trevligt. Roligt upplägg på den, mkt annorlunda mot va det brukar vara. Men vi hade en härligt tant framför oss som dansade glatt i stolen, och Olle gjorde succé med sin gula tröjja!!

Sen på kvällen tog vi tåget till Claygate, efter lite te så stöp vi i säng allihopa!!


Lördagen vart vi då i Claygate. Vi tog det lugnt. Hade en långfrukost i 3 timmar. Hans kusin+fru kom förbi en snabbis. Dom mellanlandade i London o passade på att komma och ta en fika med sin kusin. Efter långfrukosten va vi och handlade inför min middag för dagen efter.

Fikade med te och scones, såklart :D mumsigt.

På kvällen bjöds det på en underbar middag hemma hos Cookarna. Underbart mysigt och gott, som vanligt.

Ja som sagt, lördagen var en lugn dag med massa prat så svårt att skriva vad man gjorde o sa.


Söndagen den 2 november 2008, Min 20 årsdag!

Weei, nu vart man ingen tonåring längre då!! Känner mig dock inte så mkt äldre än vanligt! Men skönt att kunna inhandla champagnen till nyår själv i år iaf.. skönt de! Blev sjungen för i två omgångar. Sen var det frukost-dax igen.  Sen gick vi en promenad vid ngt gammal slott el så. Härligt med frisk luft!

Därefter började vi med maten inför min middag.

Meny:

Flygande Jacob

Egengjord marängtårta!


Så gott så gott allt blev. Härligt med en riktig familjemiddag!!

Efter middagen så var det dags för mamma o Olle att åka till flygplatsen. Så då begav vi oss på en mkt lång färd.

På tåget vart de en man som blev sjuk så vi blev stillastående på en station tills ambulans människorna kom. Efter ett långt tag kom vi äntligen in på Waterloo igen. Gick ner för att ta tuben. Då gick ngt alarm, och vilket panik det utbröt! Riktigt läskigt! Men som tur va var det bara ett falskt alarm så vi åkte vidare, missade vår tub precis! Typiskt, sen var det massa förseningar. Så ja efter en lång lång tid kom vi äntligen fram till Liverpool st. Där vart det dags att säga adjö till mamma och Olle. Kändes lite hårt att lämna bort mamma, mammegris som jag är :D

På kvällen gjorde jag inte många mer knop, började bli riktigt förkyld! Så gick jag och la mig och såg på ngn film sen somnade jag.


Måndagen, första dagen på en lustig vecka skulle de visa sig! Alkis-mamman + hennes "vän" John åkte till Ungern för veckan. Så nu vart det jag som var den stora bossen hemma. Trodde jag!! Men pojkarnas pappa kom och hjälpte till. SUCK!

Men ja måndagen för min del vart lugn, lite städning och mycket sovning!

Konstigt att ha "pappan" här på kvällen. Han behandlade mig som ett litet barn. Fast jag skulle ha massa ansvar! Suck.. Direkt efter maten gick jag upp på mitt rum och kikade på ngn film igen.

Kan även meddela att detta är dag 100 i London!!!


Tisdag. Upp med tuppen(idag igen) för att lämna av Sami till skolan! Efter det gick jag en promenad på nästan en timma. Sen hade jag en långfrukost med mig själv. Mysigt!

Gjorde inte så många mer knop den dagen heller. Vart ju fort ganska så förkyld!

Dock hände de en mkt trevlig sak idag. Mamma och Olle har köpt en lägenhet! Underbart fin!!


Onsdagen blev lite mera vettig. Efter att lämnat S till skolan på morronen, gick ja hem o la mig ngn timma. Sen träffade jag Frida, så gick vi på cafét i Finsbury Park och drack en massa te. Efter denna fika bjöds det på varm oboý hemma hos mig!

Sen va de dags för Frida och åka o jobba. När jag vart klar med att hämta Sami från skolan och den konstiga pappan kom hem så åkte jag så fort jag kunde till Frida. Vi hade en mkt trevlig kväll hemma hos Frida, god mat och massa skitprat :D Skönt o få prata med ngn igen, vart ganska så isolerad nu i två dar ju!


Torsdagen blev inte så vettig under dagen heller. Gjorde allt jag skulle, och sov o gjorde inte så mkt mera. Sen när den konstiga pappan kom hem så gick jag till Johanna. Där hade vi en mysig kväll med soppa och Ture Sventon. Så firade vi mig lite, fick ngra presenter, mkt fina! Och sen bjöds de på chokladtårta! Mums!!

När det sedan var dags för att sova för Johanna drog jag mig hemmåt.


Idag fredag då, Då är det ju Hellens födelsedag!! GRATTIS HELLEN!!!!! 



Inte så mkt vettigt gjort idag heller. Känner mig fort ganska så förkyld. Så jag får lov att ligga i min säng! Dock har jag ju städat hela huset så alkis-mamman ska bli glad när hon kommer hem.

Ikväll blir det utgång i Camden med Frida och ngra andra flickor!



Men nu får vi se, lite konstiga saker som den där pappan har haft för sig:

  • Han ringer och kollar om jag gått upp på morgonen och kollar om jag väckt S, sen ringer han gärna ngn extra gång innan vi går till skolan. Detta är ungefär 35 min. Kontroll-freak!
  • När jag va i telefon med min farmor i ca 30 min får jag en sms av han där det står att han tycker att jag vart på telefonen för länge. Hallå? De e ju inte hans sak att säga det!
  • Igår när jag kom ner till köket stod han och rökte, inomhus! Äckel!!!
  • Han bjuder 16-åringen på vin, och själv har han dratt i sig minst en flaska per kväll.
  • Han sa till Adem att säga till mig i onsdags att jag skulle städa TV-rummet, vilket jag hade städat 1 ½ dag tidigare. EH va? Han e ju lustig!

Ja, detta va de konstigaste saker han gjort, men han e konstig över lag tycker jag! Men men nu slipper jag honom!!! Weei!!


mormor


So long!

Peace, Love & Understanding!


Kommentarer
Postat av: Jens

Buddy Holly is the shit!! Älskar brillorna. Galet död dessvärre..



Jättemycke grattis om ja inte redan sagt de :/ kom just på jag har de.. hoppas du e nöjd me dagen som sagt! Trevligt med besök av mammsen kan ja tänka mig.



Hoppas du har de kalas, vilket du verkar ha, åå eh ursäkta jag inte kommenterat så ofta som jag lovade :) hade inge bättre för mig nu så hehe.. puss

2008-11-09 @ 20:15:06
Postat av: jonna

denna hellen är riktigt lik min "gamla" bästa kompis! såg henne på flera kort på facebook och hon var verkligen lik på alla kort!

2008-11-10 @ 01:24:41
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: jonna

denna hellen är riktigt lik min "gamla" bästa kompis! såg henne på flera kort på facebook och hon var verkligen lik på alla kort!

2008-11-10 @ 01:52:05
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0