Dag 95, Onsdagen den 29 oktober

Kan börja med att säga att de är numera beslutat av mig att ja kommer flytta hem till julen o börja studera i vår..

Fredagen, (90 dagar och 3 månader i London!) den 24, så hade jag möte med agenturtanten Maggie. Pratade lite om hur jag skulle berätta mitt beslut för Julie. Vi kom fram till att M skulle ringa J och berätta det så att hon hade ngra dagar att smälta de innan hon såg mig.

Efter mötet tog jag tåget till Brighton och Jonna. Så undebart att komma ut från London lite! Brighton vart en otroligt charmig liten stad.. som ett litet mini-London fast med mkt mera småstadscharm!
Vi gick omkring lite där, såg på piren. Både den som finns kvar o den som brann ner för ngra år sen.. Såg ngra snubbar som vågsurfade.. såg mkt roligt(och kallt) ut!
När vi hade gjort  stan åkte vi hem till Jonna och drack te, åt svenskt godis, pratade och kikade på Tv o bara hade de gott!
Sen köpte vi lite indisk mat och en flaska vin. gott,.. när vi avnjutit vår underbara måltid så åkte vi till Jonnas kompis och satt där o hade de mkt trevligt.

Lördagen tog vi de lungt, sovmorgon lång frukost avslutat med ngra ally mcbeal avsnitt. underbart skönt..Sen åkte vi in til stan igen. Fikade lite, gick i affärer o bara myste o njöt av livet :)
Sen vart de dax för mig att ta tåget tillbaka till London. Åkte till Jonna(min au-pair vän, den andra Jonna i Brighton är en barndomskamrat)
Hemma hos Jonna så  hade vi, jag frida johanna o jonna en svensk myskväll. Detta innebar tacos, chips, cola och SVENSK tv.. så vi såg på stjärnor på is(inte så bra) sen på 10-nyheterna. o va ja saknar dom!
efter en lång kväll så började vi dra oss hemmåt. för mig tog det över två timmar.. Suck. och när jag kommit fram visade de sig att jag vart utelåst!!
Tur att jag har Johanna så nära mig, så jag fick låna lite av hennes säng under natten.

Söndagen som jag skulle jobbat på (men tydligen inte länge) åkte jag hem tidigt tidigt från johanna så att jag skulle vara hemma i tid. tog mitt PRAT med Julie om varför ja vart tvungen att åka hem till jul. Hon är lite sur men ja hps hon beter sig väl iaf.
Storstädade hela huset iaf. Nu gäller de att fjäska så att hon inte kan klaga på ngt!!
På kvällen så vart de konsert som gällde. Så iväg till Camden. det vart Johannas ex band bla. och massa andra band me. En mkt trevlig kväll och underbart att vara på en spelning!

Måndagen så jobbade jag ngra timmar på förmiddagen, så fort ja blev fri åkte jag till Jonna. Vi gick lite i affärer och myste med en varm choklad. sen gick vi en låång promenad o pratade om allt mellan himmel och jord. alltså kort och gott, en billig underbart helt utomodentlig eftermidddag! Åkte sen hem på kvällen och såg en såndär Feel good film. Men efter den feelade ja bara bad! så de borde hete Feel Bad film!! usch!

Tisdagen va en turistdag för mig och Frida. Vi började med att träffas vid Covent Garden, gick på queens walk till Tate modern, (första kulturella stoppet) efter ngn timma där gick vi vidare till St Paul´s Cat. Där på trappen hade vi vår lunch. mysigt tills regnet kom, men de försvann lika fort igen så. Vår plan va att gå in i kyrkan. Men efter att fåt veta att de kostar 10 pund att gå in så kikade vi bara in och tyckte de e läskigt att dom skulle försöka råna oss på 10 pund för att gå in i en kyrka. suck.
Efter detta så åkte vi en gammeldax dubbeldäckare! de va mysigt. o ja, de e ju en sån sak man ska ha gjort här..
Därefter bestämde vi oss att ta tuben. Vart? ja du. de bestämde vi oss när vi satt oss och åkt iväg åt fel håll. så vi hade en låååång tubresa där. Men de va kul. Såg en nästan-söt kill. vilket e mkt ovanligt här..så tubresan va värd konstaterade både ja o frida. När vi väl kommit fram fick vi en Gratis flaska vatten. oh va glada vi blev.. dom som delade ut den skrattade åt mig för jag blev så glad.
Men nu vart de Museum of London som gällde. Vilket faktiskt vart mkt givande.
Därefter åkte vi till nästa turistattraktion. Harrods. nu är de så fint där med alla lampor o så!
Sprang på min vän Jenny från Göteborg. Världen är allt bra liten ibland!!
Vi gick omkring o velade runt där i ett par timmar, önskade att man vart miljonär.
Efter vi nästintill blivit utslängda så gick vi å köpte oss en mkt god gomét hamburgare och gick hem o åt den. Sen började de snöa!!!
SNÖ i London!!!! jag har bildbevis!!!

Ondsag idag, har jag inte gjort så mkt vettigt. har fixat lite i huset, städat tvättat och sett till att allt fanns för Mammas o Olles hitkomst!!!
Gick en långpromenad i de härliga höstvädret också! mysigt.
Sen har jag inte gjort så mkt mera än att bara slappa, sova, se ngn film o så.
När de va dax så gick jag till Tottenham Hale och hämtade mamma o Olle. Så just nu så har jag dom här i mitt hus :D
Lyx!!

Men nu är de verkligen dax för mig att sova!
natti natti!

mormor



So Long

Peace, Love & Understanding!

Kommentarer
Postat av: Elli

Vad kul att du kommer hem!:) Saknad! Vad skall du läsa?

Puss

2008-11-01 @ 18:04:37
Postat av: Elli

Vad kul att du kommer hem:) Saknad!

Vad skall du läsa?

Puss

2008-11-01 @ 18:05:50
Postat av: Elli

Jag är verkligen inte teknisk, suck!

2008-11-01 @ 18:06:44
Postat av: Minna

SNÖ! Wow, jag är imponerad! Dock vill jag se bildbeviset ;)

Kul att mamma och Olle kommer till dig, har ni det bra?

kram

2008-11-03 @ 20:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0