Måndagen den 20 oktober, dag 86

ja, ja e kass på att hålla mig uppdaterad. Men har inte haft ngn ork att sätt mig ner o skriva. Det har inte hänt mkt alls. Så de kommer gå lätt att skriva ner de nu.. Men sen sist då:

Onsdagen var ganska så seg o ja gjorde inte så jättemycke. Tog en liten springtur i parken, men mitt knä spökar lite så de gick mindre bra. Annars så har ja bara städat o fixat runt här hemma. Hämtat S från skolan osv. Tog ett ganska så stort beslut idag, men kommer att offentlighetgöra de lite senare när allt e fixat runt omkring.
Igår(tisdag) såldes även mammas (o min) lgh i guldheden. Känns lite konstigt att veta att jag aldrig mer kommer att åka dit.

Torsdagen var väldigt svårt morgon. Kunde inte förmå mig att gå upp, så stannade kavr i min säng länge länge länge. Har sovit ganska så dåligt dom senaste nätterna, kan bero på de.
Men när ja väl tagit mig upp så hade jag en fika date med Johanna i F P. Idag kände man att det började att bli höst, vinden var kall, men solen sken o då vart de underbart varmt! Sen under resternade dag gjorde jag inte så mycket för världen. Är lite av en zoomibe för tfl.

Fredagen hade jag planerat att gå upp i tid, men de är så svårt att ta sig upp ur sängen just nu! När jag väl kommit upp tog jag bussen till Hackney, som inte ligger så långt härifrån. Gick lite i affärer. Köpte årets första julklapp, och årets första julpapper. Det gäller att va ute i god tid. Solen värmde och de va inte lika kallt i vinden som igår så jag promenerade hem, en bra promenad på en timma ungefär. Skönt att ha den tiden att kunna promenera överallt!
Sen var det dax att hämta S från skolan/fotbollen, såklart som vanligt fick jag sitta och vänta i en halvtimma. Nu hade det även börjat bli kallare och jag hade för lite kläder på mig. Suck!
Gjorde ett nytt försök på kvällen att göra tacos till oss, Sami hade faktiskt tyckt det vart väldans gott förra gången jag gjorde de! Men de blev kaos denna gången också. Eller rättare sagt så är Sami världens mest bortskämda unge och hans mor har en väldigt annorlunda syn på vad som är okej och inte. Men i vilket fall så va han för TRÖTT för att äta den mat jag hade lagat, alltså tacosen. Så "mamman" bad mig att gå ner o laga pasta o tomatsås till S ist. Vad är de som är lättare att äta med pasta?? Oh skitunge!

Lördagen som hon hade sagt att jag skulle jobba på vart jag tydligen ledig på ist. Så tog mitt pick o pack och åkte in till centrala London. Gick runt lite i affärer, fyndade en kavaj. Åkte sedan till Camden för att äta sen lunch med Johanna och hennes mamma. Det var väldigt gott och mycket trevligt sällskap. Vi åkte sedan till Kensington High Street och gick på en mataffär som heter Whole foods market. En helt underbar affär. Allt där inne är ekologiskt odlat och oh så mycket gott dom hade! Efter vår shopping tur tog jag bussen till piccadilly, då åkte vi förbi Harrods. Åh så fint det vart, nu vart det mörkt och dom hade tänt all belysning som är runt där. Det är London det, ett ljusfyllt Harrods.
På kvällen så hade jag ingen lust att åka hem och stänga in mig p mitt rum o se en film(som vanligt) så jag hade tidigare under dagen impulsshoppat en musikal biljett. Så på kvällen jag (själv) och kikade på musikalen Zorro. Lite oväntat, men den var ofantligt bra(den också) Den bjöd på många skratt, härliga sång och ett annurlunda koncept. Men den va oväntat bra! Under pausen satt jag och pratade med mina "grannar", ett äldre par från Tokyo. Helt underbara var dom, där har vi riktigta förebilder! Dom hade nästan vart överallt i världen, var mkt kunniga om allt(känndes de som) Hade en son som studerade i NY och en dotter som studerade hemma i Tokyo. Dom tyckte att jag va helsnurrig som skulle vilja åka till Tokyo! Hon berättade att det var så mycket folk där att man knappt fick plats. Men oj va ja ska åka till Tokyo!

Söndagen startade tidigt, då jag hade en lite daytrip till Claygate. Emma och jag åkte in till Kingston, gick lite i affärer fikade och hade det allmänt gott! Efter detta "jobbiga" shoppande så slappad vi framför ngra Friends avsnitt. Skönt!
När jag var på väg hem sen passade jag på att gå in och ta en fika hos Jenny och Daniel, det slutade att jag blev bjuden på middag. Sen åkte jag hem!

Idag, måndag, så gick ja upp i hyffsad tid igen. Vilket gick bättre än förväntat. Skulle hinna göra mig liute frukost innan köksarbetarna skulle komma och arbete med köket. Sen under dagen så har bara allt flytit på. Jag har städat en del, kollat upp saker på internet som jag planerat så länge. Läst lite granna, sett en film och bara tagit de lungt och skönt. Klockan är nu bara tjugo över tio så är i säng i hyffsad normal tid. Men vi får väll se när jag väl somnar.

Nu hoppas jag (för min egen skull) att jag inte tar så lång tid på mig att skriva tills nästa gång!

mormor.


So Long

Peace, Love & Understanding!

Kommentarer
Postat av: Papi

Tänk.... 86 dagar. Tiden går fort. Väldans va vi va dåliga på att ringa senaste dagarna..... har i alla fall kört 1,5 timmar natt-endr ikväll... hps du ar gjort nåt bra! (Tacos kanske... hihihi)

2008-10-21 @ 22:35:09
Postat av: Anonym

natt-enduro förståss... gick lite väl snabbt där...

2008-10-21 @ 22:36:30
Postat av: papi

kram.

2008-10-21 @ 22:38:17
Postat av: Anonym

2008-10-21 @ 22:38:30
Postat av: Madde

Tack för kortet Cissi! Gulligt av dig.

2008-10-22 @ 18:33:08
Postat av: Minna

Zorro? Ja det var sannerligen oväntat, vet inte ens om jag har vetat att det finns en musikal som heter så :)

Kul att den var bra iaf!

Kram

2008-11-03 @ 20:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0