tisdag 7 oktober dag 73

ja, som sagt nu har jag vart i sverige.. i de har hänt massa massa massa... så skriver bara lite kort om de,, ni som vart me o vart där vet ju va som hänt så :)

men ja:
Onsdagen, började fruktansvärt tidigt... närmare bestämt efter typ 1 timmas sömn hos johanna så gick ja o tog nattbussen o sedan flygbussen.. o på busshållplatsen blev ja erbjuden att vara modell på London Fashion Week nästa år... trevligt när man hör sånna saker när man står på en busshållplats i camden lite lost o väldigt trött... tack för de iaf :)
så efter ngra timmars resande landade planet tidigare än väntat på Säve, solen sken o göteborg tog mig i sina öppna armar... eh, el kanske inte..
men blev hämtat av farmor o farfar där å sen bar de hem till dom o fick världens godaste frukost... ni inser inte hur god den är!!!! mums mums mums.. tack så underbart mkt för de...
fick även ta mig en lite tupplur där.. vilket va nog väldans klokt. men ja fortfade väldigt mätt så kom Mats o hämtade mig.. o sen vart de iväg tills nästa aktivitet.. en eftermiddag på Valhallabadet.. så ja de blev ngra längor simmade, sen mkt bubbelpol o bastubadande.. o framförallt så fick vi massage... vår julklapp från mats.. tackar...

efter en underbart relaxande eftermiddag på valhalla så vart de bowling, hamburgare o ja rödvin för min del som gällde..
o de va hela storfamiljen med.... alla mina "nya" syskon på mamis sida o morfar.. så vi vart ett härligt gott gäng där!..
bowlingen gick som den gick, o där slutade vi prata om den(men ja ska berätta att ja inte kom sist iaf!!!)
när vår trevligakväll började lida mot sitt slut, o ja va väldigt trött igen... så började vi dra oss hemmåt, o där så köpte ja en liten lite godis påse med bara lakris i.. mums mums mums.. så lyxigt!
sen vart de lite te med mamma o sen slockade ja ganska så bums på soffan...

Torsdagen började gott men lite sovmorgon, men vaknade av mig själv vid halv 9 el ngt, min plan var egentligen att ta en lite promenad i slottskogen. men de va så mysigt o äta en riktigt svensk frukost framför tv 4:as nyhetsmorgon så ja stannade där o gick bara en lite snabb promenad i haga o järntorget för att köpa ett sånt sluta klia salva på apoteket..
vid lunch så mötte ja upp min far o vi köpte med oss Kebadpizza till farmor o farfar o avnjöt den där.. oh va gott de är med svensk pizza. denna i de här landet är ju ingen direkt höjdare alltså!!
men ja, schemat va tajt så vid ett vart de dax att möta upp malin o sen en lite shoppingtripp o hälsa på becka på hennes nya jobb.
efter mkt gång o lite shopping satte ja o mal oss på fröken olssons för en välbehövd fika.. så mysigt o fika i sverige ju!
o därefter gick ja direkt till min nästa fika, denna gång med min vän John. o efter allt detta fikande så blev de snabbt iväg till barngympan o sedan för att leda mitt gympa pass... men ja, de vart bara två barnpå barngympan som ja kände igen. men dom blev helt underbart glada att se mig.. mysigt!
o tantgympan gick bra, lite krångel med musiken men ja hade riktigt kul. o de va kul att få göra programmet på en liten större plätt än mitt de ja gjort de på här i London..
o svettiga o goa åkte vi hem för att äta räkor o dricka vitt vin, mums mums mums.. göteborgsräkor. de finns inget godare ju! o vi hade väldigt mysigt ja, anders, mamma o min styvfar... härligt! va de e lyxigt att va hemma...
sen bar de av mot 4-gott, för er som inte vet va de e så är de den bästa godisaffären i göteborg, kanske troligen hela sverige.. o efter att ha inhandlat en underbart stor godispåse med imprincip bara lakris så blev de en liten promenad med massa telefonsamtal.. va ju tvungen att hinna catcha up med alla!
därefter gick ja till min granne o såg lite på film o därefter att låna en säng :)
 
Fredagen fick ja gå upp så helt fantastiskt tidigt, nu vart de två tandläkarbesök som gällde.. o efter dessa två(som lutande lyckligt båda två) så bar de av mot en fika hemma hos Ulla, där bjöds jag på en helt underbart god hembakad äpplepaj, mums mums,. o efter att få sitta stilla o bara steka i solskenet så fick ja med mig resterande äpplepaj, för att bjuda mina flickor på kvällen, o där begav ja mig till nästa möte. luncha med far min, anders o anders chef Mats. o de blev på salah thai.. mkt gott o mumsigt!
därefter iväg igen fort för att lämna mc hemma, som förövrigt va helt underbart att få köra igen. vilken frihetskänsla. oh va ja saknar att ha min mc till förfogane hela tiden.. oh, den e min väldigt kär känner jag!! älskade mc...
men ja i vilket fall så vart de dax för att åka till willys för att shoppa till kvällen.
oh, måste säga att e va mkt trevligt att komma o hälsa på mina kära willyskollegor! så ja de tog ett tag o handla alltså :) men de va mkt trevlig handling i vilket fall!
sen började vi med alla förberedelser inför kvällen. o hade som tur va stor hjälp av Cissi o Madde, tack tack tack! hade nog inte klarat de utan er!!!
o eftersom ja hittade på receptet lite sådär när ja höll på o inte riktigt visste alls vad ja egentligen sysslande va de en ganska så vild chansning  :D men ja allt visade sig va mkt mumsigt o de som bjöds på vart:
- Skagentoast
-Ungsbakad kyckling alá cremésås de el soltorkade tomatos o basilika, dessa serverades med stor grönsallad o quinoa(stavning?)
-Olika sorbéer med lite glasskex
o ja detta blev som sagt mkt gott, o de blev en helt underbart rolig o trevlig kväll.. blandning av folket vart underbart o tror att alla hade en underbar kväll. de hade jag iaf,, så tack för den underbara kvällen tjejer o tack för alla fina paket ja fick.. o ja. nu är de no turning back om Göteborgsvarvet den 16 maj. jag är numera anmäld o ska springa de!
fick även inatt låna min grannes säng. mkt snällt o trevligt.

Lördagen, som skulle nästan va min slapp dag började ganska så slappt. vaknade i hyffsad tid, städade upp efter kalaset från föregående kväll. sen slockande ja i soffan.o förkyld hade ja även lyckats bli av olika andledningar.. bla att de e kallt i sverige....
sen bjöds de på lunch på ekspinnaren, mkt gott o trevligt.. o eftersom det var kanelbullens dag så blev de såklart en kanelbulle till fikat :)
sen efter lite mer förberedelser inför kvällens kalas fick ja mig lite egen tid o passade på att ta en tok varmt bad,(med en av mina badbomber ja fick föregående kväll) väldigt avslappnande o skönt o precis va ja behövde.. men ja saknade bubblorna från mitt badkar här!!
men ja., på kvällen vart de stort kalas för mig o mammsen. de kom mkt folk närmare bestämt 25 st... o de vart ett underbart trevligt kalas... massa massa go mat o många härliga människor.. den underbara kombon!
så ja, kvällen gick som vanligt för fort o helt plötslig vart de dax för mig att sova...

söndagen, ja den va slapp o go o skön. o min förkyldning hade verkligen brutit ut! lovely!.
men ja, vi började den ganska så slapp genom att bara fixa lite från gårdagen  o sedan åkte ja o mammsen en sväng til frölunda torg för att köpa nässpray o bara kika lite...
däefter åkte ja nog för sista gången upp till Doktor Forselius gata 2, suck de de lite knäppt så... haft mkt roligt i den lgh! men ja, man hittade lite trevigheter som ja glömt o packa ner o så..
sen begavjag mig till mitt 3dje o sista kalas för helgen... detta vart nu hos farmor o farfar. o där bjöds de himlans massa goda grejjer.. kändes som jag rullande ut när ja skulle hem senare!
men oh så gott de va, lyxigt hembakat farmorbröd, farmors smör, farmors äggost! o ja, ja kan hålla på ett bra tag.. de börjar nästan kurra i magen på mig bara av att tänka på de!

på kvällen vart de den traditionella söndamiddagen. mo även om inte mormor finns längre så vart de hon som bjöd på maten! de vart en underbart god köttfärslimpa! mums mums mums. efter denna utsökta middagen gick ja mig en sväng till 4-gott igen för att handla lite lakris för att ta med mig hem igen... o därefter blev de lite film, lite te drickande o så tillslut sista natten hemma...

måndagen så gick ja upp med mamma för att få sitta med när dom åt frukost... o vi såg även vår lgh i gp på annonsen! skumt o se den!  men ja, efter en kort med mysig sista frukost så bar sig folket iväg mot sina jobb.. o sen åkte ja o morfar till säve...

o planet o allt gick ´som de skulle så vart hemma strax innan ett. gott o få komma hem, kände jag.borta bra men hemma bäst. fast de kan man inte säga nu för både här o i sverige är hemma för mig...
men ja har ju alla mina fina skor här så får räkna detta som mitt hem nu!

på kvällen tog ja mig en promenad bort till Johanna o träfffade henna o Sarah, vi käkade lite gott o pratade massa!! o sen skulle som se på film, men ja känner mig ganska så vissen i min förkyldning så jag tog mitt pick o pack o begav mig hemmåt ist..

o ja idag, tisdag, då så har min dag sett ut såhär... sova sova sova, läsa läsa, prata i telefon. hämta sami o handla. sova sova sova sova...
o vet du va.. nu ska ja sova igen!
tråkigt o va sjuk.. o framföralt här borta där man inte har en mamma som kan passa upp en när man behlver utan att man själv får göra de..

men men.. TACK alla för ett par underbara dagar i Sverige.. då syns vi nästa gång till jul.. o de kommer gå grymmesnabbt tills vi e där osså...

men nu ska ja sova igen som sagt..

mormor, du saknades. men ja börjar nog förstå vad som har hänt.


So long

Peace, Love & Understanding!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0