Torsdag, 23/10-08 dag 89

Ja, imon är det exakt tre månader sen jag flyttade hit, och de är 90 dagar jag bott i London :)

Ja, vad har händ för spännande denna veckan då.

tisdags så gick ja upp vid 10 för att då skulle hantverkarna komma, men ja dom kom sådär vid 12 ist, Va ute o testsprang igen, tyvärr gör de fortfarande ont i knät o i höften. Riktigt skumt!!
För att de skulle bli bättre så låg jag och degade på mitt rum o såg på film resten av dagen, liggandes på värmdedynan. De kändes mycket bättre då! Ja "jobbade" idag, dvs jag gick en promenad i solen och hämtade upp S från skolan.
Julie slutate väldigt tidigt och va hemma redan tio i sex. Så jag tog mitt pick o pck och åkte hem till Johanna. Vi gjorde världens godaste tonfiskröra o bakad potatis :)
Sen såg vi på Ture Sventon. Oh så bra!!! Dock har jag nog lyckats äta ngt konstigt för fick världens magknip så jag inte visste vad jag skulle ta vägen så va tvungen att avbryta kvällen lite för tidigt i Tures ära. Men men magen lever sitt liv och de är bara att rätta sig efter den. Så den kvällen somnade jag med värmde-dynan på magen.

Onsdagen kom med solsken o sång :D För idag skulle jag och Jonna (en annan au-pair vän) gå på IKEA och mysa o äta kött bullar!! mums mums mums.. vi hade ngra riktigt trevliga timmar där. Jag inhandlade mera ljus och en liten grön planta med vita blommor :)
Men höjdpunkten var ändå KÖTBULLARNA!  mums, så gott de va...
Fick sällskap av Jonna för att hämta S från skolan. När vi vart hemma o lämnat av våra fynd från IKEA så gick vi bort til boots för att inhandla lite meduciner för förkyldning. För att även utnyttja dagens underbara väder gick vi en lite promenad i Springfield Park. mys pys.. Efter jag lämnat av Jonna vid Manor House tub station så gick jag hem och hade en kaotisk kväll :)
Lite kalabalik från Sverige, och dyra hem flygbiljetter till jul o bla bla bla (det mesta har löst sig nu)

Så idag torsdag då, tog lite längre sovmorgon, pratade med farmor o farfar på skype precis när jag vaknat. tufft att ha så high techa far-föräldrar!!
Sen körde jag mitt o mammas gympa program, snabbt in i duschen o sedan med frukosten i handen springades gick jag o mötte Frida.
Efter en lite rundvandring och lite tvättupphängning så begav vi oss till Finsbury Park för en promenad och en fika. Härligt!
Resterande dag har jag inte gjort så mycket. Men fixat lite saker som skulle bli fixat o så...

Sen är det ngra saker jag tänkt skriva här så  många gånger, men glömmer det alltid :D
Så nu så. Varje gång jag går för att hämta S från skolan så går jag förbi en skol-polis. Hon ser så himlans go ut!

Det är hon som lyser med dom gula kläderna. Ska försöka få en bättre bild på henne ngn gång! På  denna bild har hon precis vart ute i gatan med sin stop skylt så att skol-killarna på bilden kan gå över utan att bli påkörda.
Denna tant står där varje dag :)  som sagt, hon ser så mysig ut :D

Detta är Samis skola! Tydiligen var det en stor brand där för ngt år sen så det är helt nybyggd på insidan. Men den har samma mysfaktor som Dala-skolan har lite.. Fast Dala vinner alltid såklart!!

Sen är det med trafiken här i London är galen, Man använder tutan ofta och mycket, om man ska ngn stans åker man dit utan att bry sig om sina medtrafikanter. Uj uj, ja dom är inte snälla mot varanda. Jag känner mig som den snällaste personen i trafiken om man jämför med alla som här!!!

När jag va på Zorro också var det så himlans gulliga tanter som jobbade där. Två riktigt sköna gamla engelska damer i mycket smink o stora glasögon och underbart Londondialekt. Sen stod det en nigress och sålde godis, hon såg störtskön ut! Seriöst så täckte hennes glasögon ungefär halva hennes ansikte :D
Sen var det de Tokyo-parett. Jag och frun hade en mycket ingående samtal om toaletterna i USA, här i London, Sverige och i Tokyo. Dom är verkligen super pryda. Hon ville inte alls gå på toa när det var stora "hål" under o över dörren så alla kunde höra allt. Så underbar tant!!
Känner att jag gillar tanten i detta avsnittet :D

Så är det en sak till som jag tänkt skriva om. Det är om min "familj" och deras skumma uppfostran. De va en gång när jag hämtade upp S från skolan så sa hans lärare till mig att påminna Julie om att S kanske behöver extra lektioner i matte för att klara sig på hans prov osv. Men J tycker inte alls att de är nödvändigt. Utan hon säger att S är såå duktig på matte så att det behöver inte han, plus att då måste han ju gå upp 30 min tidigare och det är ju jobbigt. För då måste J ändra på lite scheman för när S ska gå o lägga sig. SÅ SLAPPT! käre tid, ungen behöver extra hjälp o J säger att han inte får de pga hon inte vill gå upp tidigare på morgonen. De kommer gå utför för dessa ungar!!

Det var nog allt!

Men imon så ska jag på en liten mini-semester till Brighton o hälsa på Jonna(från fritsla) Ska bli spännande och se en ny stad :D
På lördagskvällen är det en svensk tjejmidda som gäller med massa underbara svenska flickor.
Söndagen är det lite jobb och senare på kvällen så ska ja gå på en spelning där bla Johannas ex Daniels band ska spela.
Så helgen är uppbokad!!

Lovely!!

mormor


so long!

Peace, Love & Understanding!

Kommentarer
Postat av: papi

Keep up the good work! Don´t hesitate! Do it!

Ha en glad dag. ///P

2008-10-24 @ 15:07:20
Postat av: Annika Almqvist

..va Marie & Peter tuffare med dina brorsor då??

/A

2008-10-25 @ 00:28:57
Postat av: Minna

Fy va söt "stop"-tant!!

Sådana skulle vi ha här i stan :)

kram

2008-11-03 @ 20:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0