dag 54, den 17 September, en vanlig onsdag i London..

ja nu har ja vart borta härifrån i nästan en vecka..  men har haft en mini semester... så ja, en liten snabb repris på vad som hänt under dagarna.

lördagen fick ja en riktigt dålig start.. va fort  på lite dåligt humör efter fredagskvällen. o så skulle ja jobba lite p lördagen, vilket hon sagt att ja egentligen va ledig på. men ja skulle hämta sami från fotbollsträning. o när ja kom dit kl 12 så fick ja första sitta o vänta i 30 min.. sen så hade han en till match kl 14... så ja de va bara för mig att åka hem igen... suck suck suck!! så hela dagen va förstörd av de tyckte ja..
men på kvällen så blev de tjejkväll iaf! så de blev lite middag med Josefin, Johanna o Sarah, o sedan en utgång... hela kvällen blev underbart lyckat tycker ja.. hade jätte trevligt...
o ja va inte hemma förän ganska så sent, o redan klockan 9 på söndagen så gick ja upp för att åka ut till claygate..

ja, när ja kom till Claygate hade de blviti underbart väder! så ja, birgitta, annika o eva satt  i trädgården o solade o drack kaffe... mkt mysigt o skönt...
sen åkte vi en stor skara ut på en utflykt.. vi åkte till en herrgård som hade ägst utan ngn rik dam från england.. tittade i huset o gick en promenad runt om i trädgården.. o framförallt så drack vi te o åt scones. oh va gott de va!! premiär på de sen ka kom hit.. o mums mums mums..
på kvällen bjöd cookarna på Sheepheards pai(tror ja) mkt trevligt o mkt gott.. kul o träffa birgitta :) o efter en mkt gos o trevlig middag var de väldight skönt att komma i säng.. hade ju inte fått så mkt sömn natten innan :)

måndagen vart de shopping i Kingston som gällde.. så vi, Jenny, Görel, Annika, Birgitta o ja tog bussen in o shoppad loss i massa timmar...
o ja hittade en klänning som ja ska ha på mina 20 årskalas... tyckte ja va värd de... inte ofta man fyller 20, eller hur? så ja va ju tvungen att ha en ny klänning helt enkelt..
Sen va de planerat att ja o Johanna skulle gå på ngt "back to school" party i en pub i Camden, men ingen av oss kände för de så mkt så vi sket i de.. så ja stannade kvar  i Claygate o åt en underbart god indisk middag.. mkt gott o mkt trevligt...Tack än en gång Birgitta för indienkvällen :)
på natten fick ja sova över hos cookarna igen, snälla dom är!! men "mitt" rum är ju även peters kontor o de va hans jobba hemmifrån dag. så ja fick sova i jennys säng. o vi hade en mkt revlig stund innan vi somnade.. vi såg nämligen på en mkt trevlig film, En prinsessas dagbok 2.. oj oj oj va vi skrattade... den va mkt rolig när man är så trött som vi va .. haha. men iaf då somnade vi med ett leende på våra läppar iaf!

När vi vaknade oförskämt tidigt på tisdagen, efter att ha snozat i en timma så gick ja o jenny, lite trött upp för att äta frukost, o vid halv 10 kom Birgitta o Annika in i huset som hade planerat att åka in ill London denna dag. passade bra för mig för då fick ja lite sällskap på tåget :) Råkade köpa fel tågbiljett, men de visade sig va riktigt bra gjort. hade fått ett day trevelcard, dvs åka hur mkt ja vil hela dagen.. o de passade ju jätte bra!
För att efter ja sagt hej då till Annika o Birgitta så åkte ja till Johanna. o sen åkte vi till:



o de va underbart! vi började med att gå o äta lunch, 10 stycken köttbullar, brunsås, lingonsås o lingondricka.. kan de bli bättre!!??
sen gick vi omkring i varyhuset o kände oss väligt svenska...  inhandlade massa ljus o ngra ljusstakar o ett överkast. o även en liten krukväxt.. så nu e de grönt o fint i mitt rum...
Sen kom vi ut till matavdelningen! den hade jag sett fram emot såå mkt! där fanns massa underbar heter, som svensk öl, snaps, pepparkakor, julmat(redan?), knäckebröd, sill, svenskt godis, nyponsoppa, estrellaships o massa massa annan svensk mat...
de blev inhandlat:
Svensk öl, 4-pack Mariestad (roligt att ja får köpa de här o inte hemma:P)
Nyponsoppa
inlag gurka
bilar
lakrissnören
knäckebröd¨

Underbart o veta vad som finns där o de ligger jättenära från mig... bara att åka till tottenham hale som inte alls tar lång tid o 30 min o gå.. o sen e de en gratis shuffle buss till ikea .. underbart o veta.. kommer nog åka dit o äta lunch ngngång då o då.. myspys..

men iaf, jag o Johanna bestämde oss för att ha en svensk afton med
Fika: Svenskt kaffe o nyponsoffa o kanelgifflar
sen middag: Pytt i Panna, sallad, stekt ägg, inlag gurka o mariestad.
oj oj oj va gott o svenskt de va!

efter detta så åkte vi in på en vip-fest i stan, en fest med lite modevisning, eftersom de e fashion week här nu... alltid kul o komma in gratis o få gratis drinkar, men de va mest underligt folk där så vi åkte tillbaka till Camden o rundade av de på good mixer...

o idag onsdag, så började vi dagen lungt med lång frukost o sen gick vi ut på en två timmars promenad. vi gick förbi Johannas universitet, Arsenal arenan(den va stoor) o sen bara långt o gick runt...
efter de va de dax för mig att åka hem första gången på 4 dagar... när ja kom hem så pratade ja ett tag med Julie, de va trevligt.. o sen gjorde ja mig lite mat till mig.. sen har ja spenderat resternade dag i min säng o kollar på de nya Gossip Girl episoden o sen hela Jungle Lipstick serien. mkt skönt o bra..
o nu ska ja börja läsa en ny bok ja lånat av Johanna.. ska bli skönt...

well well, de blev ett långt inlägg idag.. men ja de e mkt som har hänt så då bli de mkt tangetbajsande :P haha.

hoppas att allt är bra med er där hemma... inte långt kvar till ja kommer hem en sväng. närmare bestämt 2 veckor! wei... o tiden går så fort här så de känns som de e imon.. gott...

mormor, du finns alltid runt omkring här i mitt liv, vi pratade lite om dig o du kommer upp i samtalen hela tiden när man är ute i Claygate, du är så mkt. o du är överallt. saknar dig ngt så otroligt mkt nu. vill verkligen komma hem till kinna nu o äta kåldolmar o bara få bli riktigt bortskämd... de gör ont o veta att ja inte kommer få träffa dig om två veckor. de är fortfarande så overkligt ett du är borta. jag fattar inte de.. de finns inte i min värld.! saknar did o älskar dig!


So long!


Peace, Love & Understanding


Kommentarer
Postat av: Peter

Härligt att höra av dig. Jag antar att det är fullt upp som gör att du inte hinner skriva. Har haft både kräftskiva och surströmming denna vecka, så jag har varir svensk så det skriker. kram //dad

2008-09-18 @ 12:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0