Lördag o söndag, nu dag 57 21 september

halli hallå..

ja nu har ännu en helg swichat förbi här.. förstår fortfarande inte att tiden kan gå så snabbt! nu är de bara 10 dagar tills ja ska åka hem en liten sväng till Göteborg. Har vart tvungen att skriva ett "schema" över min vistelse där, för att inte glömma av o träffa ngn :) haha, men de e ju bra de. ja behöver inte undra alls va ja ska göra på dagarna, de är bara att titta på mitt schema så står de, när, var, vad, o med vilka :D men roligt ska de bli, oja.. kul o komma hem o träffa alla o äta räkor!!

men ja, fredagskvällen vart ganska så lugn fast ändå inte... fick mig en liten stalker.. men de va mest kul, o ja e ju ganska så bra på att hantera sånna dära saker nu, haha.. o ja fick i mig lite gott vin o sedan så åkte ja hem för att sova igen... de är bara skönt att komma ut ur huset lite. de blir ändå så att när man är hemma o inte jobbar får man ändå va på vakt om man ska hjälpa till o man måste va trevlig hela tiden o sådär.. så då är de skönt att kunna fly iväg till ngn annan stans :)

men ja, lördagen fick bli en lugn dag för att ja skulle jobba hela helgen så ja va tvungen att va hemma. Julie åkte på en välförtjänt middag hos sin "icke" pojkvän. o kan säga att de nästan va skönt o jobba igen efter att ha vart ledig i nästan en vecka :) dvs, skönt o bara få vara hemma o inte göra ngt vettigt alls.. så ja började dagen lungt med lite sovmorgon(som vanligt när ja  "jobbar")  efter de pratade ja en del med Julie, känner att ja måste fjäska lite, men sen är de även bra att man får en relation till henne. o hon är verkligen en jätte bra "au-pair mamma" hon låter mig verkligen leva livet i London, de är bara o titta på på mina kompisar som också är au-pairer, dom har inte ens i närheten den friheten jag har. o de är skönt de! så jag har nog hamnar himlans bra iaf :) o städningen går snabbt när ja väl gör den...

men ja, iaf va inte sugen på att springa alls men så kom ja på att ja ändå måste öva på mitt gympa-pass, eftersom ja ska vicka för mamma den 2 oktober! så ja hade en mycket trevlig timma inne på mitt rum o gjorde mitt gympa pass på typ 3 kvadratmeter.. jag vill spela in mig själv, de måste se helt galet kul ut iaf! men svettigt o kul var de iaf! o ja kom ihåg mkt av de även om de är flera månader sen ja körde de passet...

sen va klockan halv 2, å ja gick för att hämta Sami från sin fotbollsträning som skulle sluta kl 2. (först va de klockan ett, sen ändrades de en första gång) men när ja väl kom till parken o pratade med tränaren trodde han att dom skulle vara klara vid 3 ist. de gjorde mig ingetting för de var helt underbart väder.. så gick en timmes promenad i bara linne, så varmt o gott så ja bara njöt.. men när ja väl kom tillbaka kl 3 så var matchen fort igång.. så ja satte mig på en parkbänk o tittade på, ej ja ja solade mest.. sen la ja mig ner o somnade :) så gott i solen... men ja, halv 4 gick ja för att fråga igen om de skulle vara slut snart. å så sa tränaren att absolut inte senare än 4. så ja gick en liten mini promenad igen, kom tillbaka till kl 4. o oj! ja han ändrade tiden igen!! gaaah, han börde lära sig klockan!! e va ju såhär de va förra veckan också! men iaf halv 5 kom vi äntligen iväg hem.. men ja klagar inte. solen sken o de va så gott att vara ute så de gjorde mig inget, värre hade de vart om de hade regnat...

på aftonen fick ja mkt trevlig sällskap av johanna, o va lagade till en härlig laxbit med en supergo sallad till.. o sedan lite snax till filmen, lite hommus, morötter, gurka o andra nyttigheter... undra varför?????

men ja efter en lång kväll med gossip girl sesong 1(som johanna aldrig hade sett,  what?) så somnade vi ganska så gott..

Söndagen visade sig komma med vackert väder igen, hurra! o efter en liten kik i köket så bestämde vi oss för att gå en sväng till sommerfield o köpa lite goe frukost.. jag inhandlade mig havregryn, jordgubbar o ägg..
sen så satte vi oss på trappen utanför dörren till mitt hus, där solen stekte som mest o avnjöt våran underbara frukost som för min del bestog av gröt med skivad banan o jorgubb o ett kokt ägg. o gröten va nästintill lika god som morfars.. ska öva mig när ja åker hem till sverige tror ja. han ska få ge mig en grötlektion :D

efter vår  delikata frukost lämnade ja av johanna vid bussen o ja gick hem o läste o somnade, typiskt...
men iaf, ja vakande ett tag efter de. o övande än en gång på mitt gympa pass, oh va roligt de är. står o skrattar för mig själv när ja gör de.. o nu har ja fått en elev här i london, Johanna, vi ska bara hitta et större utrymme än mitt rum så ska vi köra igång..

efter mitt hårda svettiga gympa pass så lyxade ja till med ett långt o härligt bubbel bad, såg ut som ett litet russin när ja va klart. men oh va skönt de va!!!! o ja resterande kväll har bestått utan läsning o lite fix... snart ska ja sova,,, imon är jag ledig o ska utnyttja den tiden väl :)

jag hoppas ni mår bra där hemma, ge gärna ngra livstecken lite då o då men ngta mail, ngn komentar, sms el vad som :) saknar er lite, fast London är underbart o önskar inte att jag vore ngn annanstans just nu!

o mormor, hade ett härligt samtal med Johanna om dig imorse. så skönt o ha en vän som bryr sig o vet hur de känns. kan fortfarande inte förstå att du inte finns. är rädd att ja kommer springa in i den där betongväggen igen när ja kommer hem till sverige. men de är skönt att jag har mamma, morfar o bröderna så nära då. saknar dig så otroligt mkt. du va en sån fin människa o önskar att ja lärde mig mer av dig innan du försvann. men helt borta är du inte. för du kommer alltid att finnas nära mig i vad jag än gör! du saknas! älskar dig så mkt, o önskar att jag sa det oftare. men ska ta de till lärdom o säga de oftare till min familj o mina vänner oftare! tänker på dig jämt!!




o här kommer lite bilder från den gångna månaden har glömt o ladda in mina bilder.. men här kommer ngra från mitt liv i London:
 
Jag o Jenny på våran "inne"picknick den 6 sept

  
Ngra bilder från vår På återseende middag för Josefine,

  
Från kvällen vi åt indisk mat i Claygate, mkt gott o underbart sällskap!


Min underbara middag en kväll ja jobbade, Senapsill o grejjer. riktigt myspys!
Här va du med mig mormor!


Min o Johannas Svenska afton middag, på bilden har inte Pytt i Pannan  o äggen blivit klara!

So long.


Peace, Love & Understanding!




 


Kommentarer
Postat av: kajsa

hej babe, vad kul att fa se lite bilder. Men jag maste fraga en sak, nar jobbar du? har du korta dagar varje dag efterhan har slutat skolan eller hur ser det ut? kanns som att du inte jobbar lika mycket som du gjorde pa Willys, iaf... Pusss pa dig vannen

2008-09-22 @ 06:18:22
URL: http://kajsaskold.blogg.se/
Postat av: Minna

Super med bilder!!

mer sånt!

Skönt att det känns som att du har kommit till en bra familj, det gör nog väldigt stor skillnad kan jag tänka mig.

Blir lite smått avundsjuk på att det verkar som att ni har så bra väder hela tiden =)

Här är det hemskt kallt och höst. Dock var det faktiskt ett undantag idag då man nästan kunde gå utan jacka. Man får glädjas åt det lilla, hahha!



Kärlek

2008-09-23 @ 19:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0