Söndag 7/9, dag 44

ja, nu har ja vart dålig på att skriva igen.. Men har varit i Claygate hela helgen hos Cookarna o Fredmännen så har inte riktigt haft tid att sitta vid datorn.. men ja då ska vi se vad som hänt dom senaste dagarna då.

Fredag, första "riktigta" dagen som ja jobbade. dvs jag började inte förän kl 15 med att hämta upp Sami från skolan. o ja innan de vart ja ute o sprang, längre än vanligt :) mkt bra att ja börjar se lite framsteg e allt detta springande iaf..
Men ja som sagt skulle hämta S på skolan, han slutar 15.20, tar ca 10-15 min o gå dit. o ja höll på att glömma av att gå :) bra start.. så fick halvspringa till skolan. väl där var jag vilse igen. men som tur va sprang jag på Harrys mamma, som är S kompis, så fick veta vart ja skulle ställa mig för att hitta S.
så när ja väl hittat honom så började vi gå hemmåt (vilket tog 30 min, han e ju inte direkt snabb) men men tid har jag ju så de spelar ju inte så stor roll. resterande tid av dagen gjorde ja inte så mkt mer än att läsa, laga lite mat. o åter läsa igen. känns kul att läsa nu, för har kommit in i engelskan så bra nu så de går riktigt fort att läsa.
Gick o la mig tidigt, redan vid 21 tiden, men tji att ja kunde somna. tror ja somnade ungefär vid 2-tiden på natten.

Sen kom lördagen, upp med tuppen kl 08.30 för att göra sig iordning o sen åka till Claygate. de e så konstigt att de går lätt att gå upp så "tidigt" när man ska göra ngt roligt, om ja skulle ut o göra ngt tråkigt så skulle de va jätte svårt att gå upp ju.
men ja vid 11 tiden spatserade jag in hos Cookarna, fick lite frukost o kaffe.  efter de så gick ja bort till fredmännen ett tag, längesen ja va där så de va kul att se huset igen. hann träffa Nicklas, o hans flickvän Sarah. mkt trevligt! så efter att ha pratat mkt, fått se huset ugen o druckit lite mera kaffe så åkte vi bort till Cookarna igen. Där väntades de en underbar fika. o så komma Katta o Bearnie(stavning?) o deras två döttrar. (Så nu vet ja äntligen vilka de som alltid har skickat julkort till oss som ja aldrig vetat vilka de va) o ja, dom kände ju igen mig. pga av att ja ser ut exakt som min mamma. o pratar som min mamma.. o bla bla bla :) men men de e ju bra att man känner massa folk pga av att man är en mini-marie!
eftermiddagen flöt på o de började serveras massa go gin&tonic, yummie! o  vid 6 tiden kom resterande gäster som va, Eva, Hans o Jesper o sen ett annat par som är kompisar till dessa tre familjer ja tidigare nämt, dom hette alzheimers ngt :D (minnet är bra men kort)
Så ja vi hade en mkt trevlig kväll, på engelska! o de gick jätte bra o prata engelska o kändes inte alls konstigt även fast cookarna o fredmännen va där(eftersom dom kan perfekt svenska!)
Men ja kvällen flöt på o ja tillslut sent så gick vi o la oss :)

Söndagen fick börja med en liten sovmorgon, som sedan följdes av en underbart god engelsk frukost med ägg, bacon och rostat bröd. bastant o mkt god!! alla som va trötta efter gårdagens partaj gick på sparlåga.
Ja o Jenny bestämde oss för att åka till Esher o se på bio. de blev "The Dutchess"(den som hade premiär i onsdags som jag nästan såg alla som va med!) o den va väldigt bra! o ja o Jenny fixade till oss studenpris på biljetterna, så sparade massa pund där. sen va de så lite folk i salongen så vi gick o satte oss på "vip" platserna, som är mkt skönare platser! mkt trevligt..
efter vårt trevliga bio besök blev de en varm choklad med vispgrädde på Costa. mumsigt!
o därefter åkte vi hem o åt grillat! ännu mera mums.. sen har vi suttit o pratat o sett på en film o Jenny o Görel har hjälpt mig att hitta ngra skolor som ja kan gå på o göra Cambridhge examen. tackar!
o sen efter en liten resa så kom ja hem kl 23.
Har haft en mkt trevlig helg verkligen. kul att träffa alla goa människor i claygate!! o behöver inte vänta länge förän ja kommer nästa gång, för nästa helg komme Birgitta till London så då blir de ett besök igen :)

nu ska ja snart sova, är ganska så jätte trött faktsikt,, o nu är de inte så långt kvar tills ja kommer till sverige på besök. ser fram emot de  :)

mormor, har ätit av din chutney i helgen. den va underbar!!!

So long!


Peace, Love & Understanding!!

Kommentarer
Postat av: kajsa

hej vannen, det ar sa kul att lasa att du trivs, japp boenden blev fixat, hihi... tur att det finns snalla manniskor.

2008-09-08 @ 03:10:35
URL: http://kajsaskold.blogg.se/
Postat av: jonna

jaaa! :D om jag inte har städning på schemat börjar jag inte förän halv 3 så det är ju perfekt! torsdag eller fredag i stan kanske? vi får höras! puss

2008-09-08 @ 22:27:40
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0